2010년 2월 5일 금요일

美 전방위 압박, 갈수록 악화되는 도요타 사태


美 전방위 압박, 갈수록 악화되는 도요타 사태

Toyota Recall Crisis Mounts as U.S. Steps Up Pressure


   

도요타가 결함을 알고도 숨겼다는 의혹을 받으면서 미국정부와 입법부, 언론의 공세가 나날이 거세지고 있습니다.



오늘도 미국 행정부와 입법부 내 각종 위원회와 교통안전국 등 기관들이 도요타 자동차의 안전문제를 집중거론하며 맹공을 퍼붓고 있고 교통부 장관이 나와 더 이상 리콜 받은 자동차를 운행하지 못하도록 하겠다고 말했다가 이를 정정하는 일까지 벌어지고 있습니다.


페달의 문제나 전자 시스템의 문제냐를 넘어, 결함을 알고 숨겼다는 윤리적 문제로 비화되면서 도요타는 제대로 된 변명을 내놓지 못하고 있는데 이런저런 잘못은 있지만 솔직히 안타까운 면도 있습니다.


이번 도요타 사태를 계기로 현대기아를 비롯한 유수 자동차업계가 긴장하는 이유는 부품외주를 통한 비용절감은 도요타만의 일이 아니며, 도요타가 공격 당하고 있는 기계/전자적 결함들이 다른 메이커들이라고 자유로울 수 없는 점 때문입니다.


다만, 이번 금융위기를 지나는 과정에서 도요타가 미국의 자존심인 자동차시장에서 1위에 올랐고, 미국차인 GM을 누른 것에 대한 견제, 이로 인해 무너진 미국의 자존심, 워낙 많이 팔리는 차라 그만큼 클레임도 많을 수 밖에 없는 점, 노조 등 정치적 이유 등 이런저런 이유로 도요타가 당할 압박은 어느 정도 예상되었지만 이번 건은 그 도를 넘어서는 듯 합니다.(여타 메이커라면 이런 정도의 공격을 당하진 않겠죠)


이미 의도되었든 아니든 수많은 언론보도를 통해 도요타의 품질에 대한 자부심은 미국에서 철저히 유린당하는 상황이며, 계속 악화일로인 것이 예전 프라자 합의 당시 일본을 장기디플레에 빠지게 했던 미국의 힘을 다시 보는듯한 모습입니다.






Toyota Recall Crisis Mounts as U.S. Steps Up Pressure



By Angela Greiling Keane

Feb. 3 (Bloomberg) -- U.S. Transportation Secretary Ray LaHoodstepped up pressure on Toyota Motor Corp.to fix defects that have caused the recall of millions of vehicles because they may suddenly accelerate, causing drivers to lose control.

LaHood told reporters in Washington he planned to call Toyota President Akio Toyoda“and explain to him that this is serious business.” LaHood also told a House panel that drivers should stop driving the recalled vehicles, a comment he later called a misstatement.

The remarks underscore a growing crisis at Toyota that has caused it to lose $29.5 billion in market value since the current recalls began and has tarnished its reputation for quality. The U.S. also said today that it’s looking into Toyota’s Prius hybrid cars following an order to the company by Japan’s government to investigate potential brake defects.

“Up until the last couple days we had all expected the consumer hit wouldn’t be as serious as the media hit they were taking,” said Wes Brown, an analyst with market research firm Iceology in Los Angeles. “Now things may start to shift that image hit to the consumer side that had been steadfastly loyal. They are really starting to run the risk of escalating things tremendously.”

LaHood had told a congressional panel today that owners of recalled cars should “stop driving it and take it to a Toyota dealer.”

“What I said in there was obviously a misstatement,” LaHood told reporters later. “If you own one of these cars, take it to the dealer. If you are in doubt, take it to the dealer and have them fix it.”



Shares Decline

Toyota said this week it would fix the defect by having dealers install shims in accelerators. LaHood said the government is investigating to see whether an electronic throttle system is the cause, as at least seven lawsuitsallege.

Toyota’s American depositary receipts, each representing two ordinary shares, fell $4.69, or 6 percent, to $73.49 at 4 p.m. in New York Stock Exchange composite trading. That was the lowest closing price for the ADRs since April.

LaHood told reporters in Washington he will phone Toyoda “in the next couple days” to be certain regulators agency have “pushed them over the line” so that Toyota is doing all it can to resolve defects.

Separately, the Toyota City, Japan-based carmaker has been ordered by Japan’s government to investigate brake-related problems with the latest version of its Prius hybrid car, the nation’s transportation ministry said today.

The ministry said it has received 14 complaints related to Prius brakes. It has also asked other carmakers to look into similar reports. Such requests are “routine,” said Masaya Ota, an official in the ministry’s recall division.



U.S. Inquiry


The U.S. National Highway Traffic Safety Administration “has received a number of complaints” about a possible Prius brake defect and is looking the matter, the agency said today in an e-mailed statement.

Toyota began shipping steel plates to U.S. dealers on Feb. 1 as a fix for sticky gas pedals that have caused the carmaker to recall about 2.57 million vehicles in the U.S. and Canada.

“We know what the problem is,” Jim Lentz, Toyota’s president of U.S. sales, said in an interview on Bloomberg Television on Feb. 1. “We have the fix.”

The U.S. recall for pedals that stick applies to model years 2009-2010 RAV4, 2010 Highlander and 2008-2010 Sequoia sport-utility vehicles, 2009-2010 Corolla and 2005-2010 Avalon sedans, some 2007-2010 Camry sedans, 2009-2010 Matrix hatchbacks, and 2007-2010 Tundra pickups, according to Toyota.



Floor Mats


Toyota also has recalled and plans to fix about 5.6 million Toyota- and Lexus-brand cars and trucks in the U.S. and Canada because of floor mats that might trap gas pedals and cause vehicles to speed out of control. Some Toyota brand vehicles are affected by both types of recalls.

The investigation of the Prius in Japan could undermine sales in Toyota’s home market, where it hasn’t recalled any vehicles due to the sudden-acceleration issue. The model was Japan’s best-selling vehicle in 2009.

“The Prius is Toyota’s flagship model, its key to the future,” said Ashvin Chotai, managing director of London-based Intelligence Automotive Asia Ltd., a consulting company. “If that model gets tainted, that would suggest Toyota’s crisis has moved on to the next level.”

In the U.S., the National Highway Traffic Safety Administration, part of the Transportation Department, is examining the electronics of automakers including Toyota in response to complaints, LaHood told reporters today. Among the questions is whether electromagnetic interference from power lines could affect the computerized systems that help run today’s vehicles, he said.



Feet to the Fire


“We will continue our investigationsinto all aspects of these vehicles, including the electronics,” LaHood said. “We’re going to hold Toyota’s feet to the fire.”

Toyota has said it ruled out electronics as a cause of sudden acceleration in its cars and trucks.

At least 15 lawsuits seeking class action status have been filed against Toyota on the acceleration issue, and seven of them claim an electronic throttle system called ETCS-i is at fault instead of the pedals.

In cars with the ETCS-i system, the engine’s throttle is controlled by electronic signals, which are sent from a sensor that detects how far the gas pedal is depressed. The signals are transmitted to a computer module that controls how much the throttle opens.

Lawyers claiming an electronic defect contend that floor mats or stuck pedals don’t explain the sudden-acceleration incidents that triggered their lawsuits.



‘Sitting Dead Still’

In a Texas lawsuit filed on Jan. 29, plaintiff Alfred Pena said his 2008 Toyota Avalon unexpectedly accelerated at a stop sign on Jan. 14, causing a collision. He wasn’t injured, said Robert Hilliard, an attorney representing Pena. Pena’s wife, Sylvia, had a previous episode of unintended acceleration that didn’t result in an accident, Hilliard said.

Sylvia Pena “was sitting dead still,” and the car accelerated as she released the brake before she touched the gas pedal, Hilliard, of Corpus Christi, Texas, said in an interview.

“My belief is that fixed Toyotas with new pedals will still inadvertently accelerate,” Hilliard said.

NHTSA tested throttle electronics last year in response to a petition from a 2007 Lexus ES 350 owner who had experienced sudden acceleration of his vehicle. The agency denied the petitionin October after subjecting the same model of car to “multiple electrical signals” and “magnetic fields.”



‘Exhaustive Testing’


Toyota said at the time that the October decision marked the fifth in which the agency had rejected similar requests to investigate company vehicles for defects including electronics related to unintended acceleration.

“In terms of electronics of the vehicle, we’ve done exhaustive testing and we’ve found no issues with the electronics,” Toyota’s Lentz said on a conference call with reporters Feb. 1.

Toyota, as required by law, stopped selling eight vehicles recalled in the U.S. last week. The company said it will begin fixing accelerator pedals, which were supplied by Elkhart, Indiana-based CTS Corp., this week, with some dealerships preparing to do repairs around the clock.

The Transportation Department and its auto safety agency have been called to testify at two congressional hearings on the handling of the Toyota recalls.



House Hearings

A House Oversight and Government Reform Committee panel will hold a hearing on the recalls on Feb. 10, followed by the House Energy and Commerce Committeeon Feb. 25.

Representative Edolphus Towns, a New York Democrat and chairman of the oversight and reform panel, asked Toyota North America President Yoshimi Inabain a letter today to explain whether “it is safe to drive the Toyota models that have been recalled.”

Representative John Dingell, a Michigan Democrat who serves on the House Energy and Commerce Committee, today questioned whether Toyota has found the cause of sudden acceleration in its vehicles.

“I am in no way certain that Toyota’s explanation for the cause of incidents of sudden acceleration in its vehicles satisfies me,” Dingell said in a statement.

To contact the reporters on this story: Angela Greiling Keanein Washington at agreilingkea@bloomberg.net; Margaret Cronin Fiskin Southfield, Michigan, at mcfisk@bloomberg.net.

Last Updated: February 3, 2010 16:38 EST







Toyota Recall Crisis Mounts as U.S. Steps Up Pressure



  미국 교통부장관인 Ray LaHood가 도요타자동차가 가속장치의 원인으로 운전자가 콘트롤을 하지 못하게 되는 결함을 고치기 위해 수 백 만대의 자동차를 리콜하는 것에 대한 압력수위를 높이고 있다.

Ray LaHood는 워싱턴에서 기자에게 도요타 자동차의 사장인 아키오 도요타에게 전화를 할 계획이며 이것이 심각한 문제임을 이야기 할 것이라고 말했다. 그는 또한 리콜 된 자동차들에 대한 운행중단을 시킬 수 있다고 패널들에게 말했으나 후에 실수였다고 말했다.


이로 인해 도요타는 품질에 대한 명성도 리콜로 인해 타격을 받게 된 이후 시장에서 295억 달러의 손실을 입을 것으로 보인다. 미국은 또한 도요타의 프리우스 하이브리드카에 대한 잠재적 브레이크 결함에 대한 조사를 일본정부에 요구할 것이라고 오늘 말했다.


시장조사기관인 Iceology의 애널리스트인 웨스 브라운은 지난 이틀간 미디어가 때려댄 만큼 소비자가 충격을 받지는 않을 것이라고 생각해왔지만 지금은 이런 소비자의 충성도가 변할 수 있어 보이고 차츰 이러한 위험에 대해 엄청나게 크게 느끼기 시작하고 있다고 말했다.


LaHood는 의회 참석자 들에게 리콜 받은 차량의 소유주들이 더 이상 그것을 운전할 수 없도록 하는 한편 도요다 딜러들에게 가져가도록 할 수 있다고도 말했다.


후에 LaHood는 기자에게 내가 했던 이야기는 명백한 실수이며 만약 그런 차량을 가지고 있다면 딜러에게 가져갈 것이고 딜러는 그것을 수리해 줄 것이 틀림없다고 말했다.



Shares Decline


도요타는 이번 주에 딜러망을 통해 엑셀레이터에 대한 문제를 고칠 수 있도록 하겠다고 말했는데LaHood는 적어도 일곱 건의 소송에서 드러난 것처럼 미국정부는 이번 문제의 원인을 전자 스로틀 시스템에서 찾고 있다고 말했다.


도요타의 ADR(미국 예탁증권)은 오후 4시 현재 뉴욕 거래소에서 6%(4.69달러)떨어진 73.49달러까지 떨어졌는데 지난 4월이후 가장 낮은 가격으로 마감한 것이다.


LaHood는 워싱턴에서 기자들에게 이틀 안에 사장인 도요다에게 전화를 해서 결함에 대한 확실한 해결책을 내놓도록 할 것이라고 말했다.


이와는 별개로 교통부장관은 오늘 일본정부로 하여금 도요타 자동차의 프리우스 하이브리드 카에 대한 최종 버전에 대해 브레이크에 관계된 문제를 조사하도록 할 것이라고 말했다.


LaHood는 프리우스 브레이크와 관련해 14건의 컴플레인을 받았다고 말하며 다른 자동차 메이커에도 유사한 문제에 대한 조사를 요청했다고 말했다. 관계자인 마사야 오타는 그런 요청들은 흔히 있는 일이라고 말했다.



U.S. Inquiry


미국 고속도로 교통 안전국은 프리우스 브레이크에 대한 문제일수 있는 부분에 대한 수많은 컴플레인을 받았으며 원인을 찾고 있다고 관계자가 이메일을 통해 말했다.


도요타자동차는 미국과 캐나다에서 257만대를 리콜 한 원인인 엑셀레이터 페달이 붙는 문제를 해결하기 위한 강재를 2월 1일 미국의 딜러에게 실어 보냈다.


도요타의 미국판매 사장인 Jim Lentz는 우리는 문제가 무엇인지 알고 있으며 우리는 그것을 고쳤다고 지난 1일 블룸버그 TV인터뷰를 통해 말했다.


엑셀레이터 패달이 붙어 리콜 된 차량은 2009-2010 RAV4와 2010년 Highlander, 2008-2010년 Sequoia SUV, 2009-2010 Corolla와 2005-2010 Avalon sedans 그리고 2007-2010 Camry sedans 일부, 2009-2010 Matrix hatchbacks, 2007-2010 Tundra pickups이라고 도요타는 말했다.



Floor Mats


도요타는 또한 미국 내에서 약 560만대의 도요타와 렉서스, 트럭들에 대한 리콜을 할 예정이거나 하고 있는데 일부 도요타 브랜드에서는 엑셀레이터 페달이 붙거나 속도에 대해 컨트롤이 안 되는 두 가지 현상 모두로 인해 리콜이 되고 있다.


일본의 프리우스에 대한 조사는 일본 내 판매에 타격을 주고 있는데 일본 내에서는 이런 갑작스런 이슈로 인해 리콜된 적이 없다. 프리우스는 2009년 일본 내 베스트 셀링카였다.


Intelligence Automotive Asia Ltd.의 디렉터인  Ashvin Chotai는 프리우스는 도요타의 미래지향형 모델인데 만약 이 모델이 상처를 입는다면 도요타는 다음단계로 이동하는데 위기를 맞게 될 것이라고 말했다.


미국의 교통부의 일부인 고속도로 교통안전국의 도요타에 대한 컴플레인을 포함한 자동차들의 전기장치에 대해 시험하고 있다고 LaHood가 오늘 말했다. 또 그는 동력전달장치의 전자적 간섭이 오늘날의 자동차 운행에 도움을 주고 있는 컴퓨터 시스템에 영향을 미칠 수 있는지 여부에 대한 의문이 있다고 말했다.



Feet to the Fire


LaHood는 우리는 전기부문을 비롯한 자동차의 모든 부분에 대한 조사를 계속해서 진행할 것이며 이로 인해 도요타가 어려움을 겪게 될 것이라고 말했다.


도요타는 자동차와 트럭에서 나타나는 갑작스런 가속장치의 문제들에서 전자적인 부분을 제외하고 있다고 말했다.

도요타를 상대로 한 적어도 15건의 소송이 엑셀레이터 관련이며 그들 중 7건이 페달이 아닌  ETCS-i라고 불리는 전자식 스로틀 시스템에 대한 것이다.


자동차에서 ETCS-i system은 엔진이 전자적 신호를 통해 스로틀을 컨트롤 하게하는 것으로서 엑셀에이터 페달을 누르는 것을 센서가 감지해 신호를 보내게 된다.이러한 신호를 컴퓨터 모듈로 전송해 스로틀을 얼마나 열지를 결정하게 된다.


변호사들은 전자결함에 대한 클레임은 바닥매트나 페달 걸림으로 설명되지 않았던 갑작스런 가속사고에 대한 소송들에 대한 방아쇠가 될 것이라고 말했다.



‘Sitting Dead Still’


지난 1월 29일 텍사스의 소송에서 원고인 알프레드 페냐는 그의 2008년식 도요타 아발론이 지난 1월 14일 정지신호에서 갑작스런 가속으로 인해 충돌했다고 말했다. 페냐의 변호사인  Robert Hilliard는 그는 부상당하진 않았으며 그의 와이프인 엑셀레이터 패달을 밟기 이전에 브레이크가 풀려 차가 가속했다고 말했는데 Hilliard는 도요타의 수리된 새로운 페달도 여전히 안전하지 않다고 말했다.


NHTSA는 갑작스런 가속을 경험한 2007년 Lexus ES 350모델을 소유한 소유자들의 청원으로 지난해 전자 스로틀에 대한 테스트를 진행했었고 도요타는 10월 동일모델의 “multiple electrical signals”과 “magnetic fields.”에 대한 요청을 거부했다.



‘Exhaustive Testing’


도요타는 지난 10월의 결정이 전자장치와 관련된 가속결함에 대한 유사한 조사요청을 거부했던 5번째
라고 말했다.

자동차의 전자적인 부분에 대해 우리는 철저한 테스트를 진행하고 있으며 이로 인한 어떤 문제도 발견할 수 없었다고 도요타의 Lentz는 지난 2월 1일 말했다.


도요타는 지난주 미국에서 리콜된 8개 자동차에 대한 판매를 중단했다. 회사는 CTS Corp의 Elkhart에서 공급하는 가속 페달에 대한 수리를 시작할 것이라고 이번 주에 말했는데 일부 딜러십들은 하루 종일 수리를 할 준비를 하고 있다고 말했다.

교통부와 자동차 안전국은 양원에서 도요타의 리콜에 대해 다루는 것에 대해 증언을 요청 받았었다.



House Hearings


A House Oversight 와 Government Reform Committee는 2월 10일에 리콜에 대한 이야기를 듣는 자리를 만들었고 뒤이어 2월 25일엔 House Energy and Commerce Committee가 자리를 만들었다.


oversight와 reform 의 의장이며 뉴욕 주 민주당의원인 Edolphus Towns대표는 도요타의 북미 사장인 요시미 이나바에게 편지를 보내 리콜된 도요타 모델을 안전하게 운행할 수 있는지 여부를 설명해 달라고 말했다.


House Energy and Commerce Committee를 맡고 있는  John Dingell 미시간 민주당의원은 오늘 자동차의 갑작스런 가속의 원인을 발견했는지 물으며 갑작스런 가속사고의 원인에 대한 도요다의 설명에 만족할 수 없는 상황이라고 말했다.



 

작성자 청년사자

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