2010년 12월 27일 월요일

美 연말시즌 온라인 쇼핑 15%증가, 소비 살아나나?

 

美 연말시즌 온라인 쇼핑 15%증가, 소비 살아나나?

U.S. Online Holiday Sales Climb 15%, Boosting Overall Share

 

 

 

 

미국 최대 쇼핑 시즌의 연속 부진을 피하기 위해 많은 소매업체들이 큰 폭의 할인과 프로모션을 진행중인 가운데 온라인 매출의 비중이 크게 높아지고 있다는 소식입니다.

 

 

2010. 11 美 추수감사절 쇼핑매출 전년비 6.4%증가로 고무

 

 

이미 11월부터 할인과 프로모션에 나선덕분에 예년보다 큰 매출을 올리고 있는데, 이전에도 소식을 전한 바와 같이 오프라인 매장의 번잡함을 피하는 동시에 각종 할인 혜택을 누리기 위해 온라인 쇼핑객이 점차 늘어나는 추세입니다.

 

 

올해 연말시즌의 총 매출이 예상보다 큰 3.3%증가할 것이란 전망이 나오는 가운데 소매업체들은 매우 고무되어 있습니다.

 

 

그러나 이러한 소비지출의 증가가 지속될 수 있을지에 대해선 확신이 어려운데 부동산에서 많은 손실을 입거나 주택이나 자동차 같은 대형자산 구매가 어려워진 이들이 게임기, 가전 등 비교적 저렴한 제품의 구매를 통해 대리만족을 얻고자 하는 것도 미국 소비시장의 트렌드 중 하나이기 때문입니다.

 

 


 

 

U.S. Online Holiday Sales Climb 15%, Boosting Overall Share

 

 

U.S. online sales jumped 15 percent this holiday season, spurred by “aggressive” marketing by Web- based retailers, a research firm said.

 

Online sales were $36.4 billion from Oct. 31 through Dec. 22, compared with $31.5 billion a year earlier, said MasterCard Advisors’ SpendingPulse, a Purchase, New York-based firm that measures retail sales by all payment forms. Online apparel sales grew the fastest, or 26 percent, while electronics were up 12 percent and department stores 11 percent.

 

Daily online sales exceeded $1 billion on six days this season, which was twice as many days as a year ago, said Michael McNamara, a vice president at SpendingPulse. The growth meant online sales grabbed a larger share of the season’s total sales, he said.

 

“It’s a pretty positive story,” McNamara said in an interview. “Retailers started earlier, in the second week of November, and were more aggressive with their tactics -- discounts and promotions. That seemed to drive growth.”

 

Amazon.com Inc., the largest online retailer, is likely to sell more than 8 million Kindle electronic-book readers this year, at least 60 percent more than analysts have predicted, according to two people who are aware of the company’s sales projections.

 

Tiffany & Co., the world’s second-largest luxury jewelry retailer, said Nov. 24 that the average size of orders on its Web site and through its catalogs increased in its latest three- month period, contributing to a 7 percent gain in sales in those channels.

 

 

Avoiding Crowds

 

At Macy’s Inc., the second-largest U.S. department store chain, online sales surged 32 percent in November. That’s more than five times faster than the 6.1 percent increase for the Cincinnati-based retailer’s sales that month at stores open at least a year, which include the revenue from Web transactions.

 

Some online shoppers may have been avoiding crowded stores on days like Black Friday, the day after Thanksgiving and one of the biggest shopping events of the year, McNamara said.

Nineteen percent of apparel sales happened online this season, compared with 17 percent last year, McNamara said.

 

Buying increased after consumer confidence climbed in December to the highest level in six months, helped by rising stock prices and a better jobs picture. At the same time, Saks Inc. and other chains limited promotions and discounts, forcing shoppers to pay full price for popular items.

 

Holiday sales may advance 3.3 percent, which would be the biggest gain since 2005, according to a forecast from the Washington-based National Retail Federation. The NRF had previously forecast an increase of 2.3 percent.

 

Sixty-two percent of adults said they expected to spend the same or more on holiday purchases this year than last, according to a survey from the NRF released Dec. 15.

 

Consumer spending accounts for about 70 percent of the U.S. economy, and the holidays generate about 30 percent of annual revenue for retailers.

 

To contact the reporter on this story: Cotten Timberlake in Washington at ctimberlake@bloomberg.net

To contact the editor responsible for this story: Robin Ajello in New York at rajello@bloomberg.net.

 

 


 

 

U.S. Online Holiday Sales Climb 15%, Boosting Overall Share

 

 

 

 

조사기관에 따르면 웹을 기반으로 한 판매점들의 공격적인 마케팅으로 이번 연말시즌 미국 온라인 매출이 15%증가했다고 말했다.

 

지난 10월 31일부터 12월 22일까지 온라인 매출은 364억불이었으며 전년도 315억 불에 비해 크게 늘었다고 마스터카드의 고문사이며 모든 지불형태에 의한 소매매출을 측정하는 스팬딩펄스는 말했다. 인터넷 의류판매는 26%증가해 가장 빠르게 증가했고 가전은 12%, 백화점은 11%증가했다.

 

스팬딩펄스의 부사장인 마이클맥나마라는 일별 온라인 매출이 이번 시즌 6일간 10억불을 초과했는데 이것은 전년도의 두 배 수준이라고 말했다. 이러한 성장세로인해 온라인매출이 시즌의 총 매출 비중도 높아졌다고 그는 말했다.

 

맥나마라는 인터뷰를 통해 이것은 매우 긍정적인 상황이며 11월 둘째부터 매우 일찍 판매를 시작한 소매업자들은 할인과 행사 등 그들의 판매전략을 더욱 공격적으로 시행했으며 그로 인해 이러한 성장을 이루었다고 말했다.

 

최대 온라인 소매업체인 아마존닷컴은 올해 800만개이상의 아동용 전자책 리더기를 판매했는데 이것은 애널리스트들의 예상보다 60%이상 늘어난 수치라고 회사의 판매목표를 알고 있는 두 사람이 말했다.

 

세계에서 두 번째로 큰 고급보석소매업체인 티파니앤코는 11월 24일 웹사이트에서 평균 사이즈의 주문을 받았었다고 말했는데 이로 인해 7%의 매출증가를 이뤘다.

 

 

Avoiding Crowds

 

세계에서 두 번째로 큰 백화점인 메이시는 지난 11월 온라인 매출이 32%증가했다. 이것은 웹을 통한 이익을 포함해 적어도 1년 된 매장에서 발생하는 이달 매출인 6.1%의 5배 이상이다.

 

일부 온라인 쇼핑객들은 블랙프라이데이의 혼잡함을 피하기 위해 온라인 쇼핑을 이용했다고 맥나마라는 말했다.

 

이번 시즌 발생한 의류판매의 19%는 온라인을 통해 발생했는데 지난해엔 17%였다고 맥나마라는 말했다.

 

구매증가로 인해 12월 소비자만족도는 6개월 내 최고수준으로 높아졌는데 이것은 주가상승과 고용전망향상에 의해 영향을 받은 것이다. 그와 동시에 Saks를 비롯한 다른 체인점들도 프로모션과 할인을 제한해 인기아이템들에 대해 쇼핑객들이 모든 가격을 다 지불하도록 유도했다.

 

연말시즌 판매는 3.3%증가할 것으로 보이며 2005년이래 최대수준이라고 전미소매연합이 전망했다. 이 기관은 이전에 2.3%증가를 예상했었다.

 

성인의 62%는 이번 연말시즌 동안 지난해와 같거나 거 많이 소비할 것이라고 조사한 내용을 NRF가 12월 15일에 발표했다.

 

미국경제의 약 70%를 차지하는 소비지출중 소매업체의 연 이익중 약 30%가 연말시즌에 발생한다.

 

작성자 청년사자

댓글 없음:

댓글 쓰기