2010년 4월 21일 수요일

日, 2월 서비스 수요 하락폭 감소

 

日, 2월 서비스 수요 하락폭 감소

Service Demand Falls Less Than Estimated as Recovery Spread to Households

 

 

일본의 2월 서비스수요의 하락폭이 예상보다 적게 하락했습니다.

 

 

아시아 중에서도 특히 중국을 중심으로 한 수요 확대로 인해 혜택을 누리고 있는 일본경제에 상품수요에서 서비스수요까지 가계지출이 증가할 것이라는 예상이 나오고 있습니다.

 

 

점차 개선되어가는 모습을 보이면서 겉으로는 잠잠하지만 불안요소는 여전히 존재하는 상황입니다.

 

 

여전히 부양의 끈을 놓기 어려운 중국의 영향력이 언제까지 지속될지 지켜보는 것도 주요 관전 포인트 중 하나입니다.

 

 


 

 

Service Demand Falls Less Than Estimated as Recovery Spread to Households

 

 

By Aki Ito - Apr 19, 2010

Japan’s demand for services fell less than economists estimated in February, highlighting an economic recovery that is starting to benefit households.

 

The tertiary index slipped 0.2 percent from January, when it gained a revised 2.5 percent, the Trade Ministry said today in Tokyo. The median forecast of 17 economists surveyed by Bloomberg News was for a 1 percent drop.

 

Today’s report, which captures 63 percent of the economy, adds to signs that the export-fueled recovery is bolstering consumers even as deflation persists. The job market is likely to keep improving on overseas demand, signaling further gains in consumer spending, according to economist Noriaki Matsuoka.

 

“We’re starting to see confirmation of good trends even in the services sector,” Matsuoka, an economist at Daiwa Asset Management Co. in Tokyo, said before the figures. “In the medium term, consumers who for the past year were spending on durable goods will start to shift their spending to services.”

 

The Nikkei 225 Stock Average opened 0.5 percent higher. The yen traded at 92.49 per dollar from 92.51 at 9:02 a.m. in Tokyo.

 

Japan’s unemployment rate was unchanged at 4.9 percent in February, the lowest since March 2009, and Daiwa’s Matsuoka said the job market will continue to improve as exports keep increasing. The world’s second-largest economy has been recovering on the back of demand from Asia, even as deflation hampers corporate profits and wages at home.

 

Sentiment among merchants and households both gained in March to the highest level since 2007. The household survey, released yesterday, also showed a decrease in the proportion of respondents expecting prices to fall. Deflationary expectations encourage people to delay their spending.

 

Same-store sales at Ohsho Food Service Corp., a Japanese restaurant operator specializing in Chinese cuisine, rose 14.9 percent in February from a year earlier.

 

To contact the reporter on this story: Aki Ito in Tokyo at aito16@bloomberg.net

 

 


 

 

Service Demand Falls Less Than Estimated as Recovery Spread to Households

 

 

2월의 일본의 서비스 수요가 경제회복의 훈풍이 가계에 불기 시작하면서 예상보다 적게 하락했다.

 

The tertiary index 는 1월 대비 0.2%하락했다고 재무부장관이 오늘 도쿄에서 말했는데 블룸버그가 17명의 이코노미스트들을 상대로 조사한 바에 따르면 예측치의 중간 값은 1%하락이었다.

 

오늘 보고서는 수출중심의 회복이 디플레이션이 지속되는 가운데서도 소비를 지지해주고 있다는 모습을 보여주었다. 노동시장은 해외수요의 개선을 통한 소비지출의 증가를 통해 점차 나아질 것이라고 이코노미스트인  Noriaki Matsuoka는 말했다.

 

다이와 애셋메니지먼트의 이코노미스트인 Matsuoka는 우리는 서비스부문에서 좋은 분위기를 타고 있으며 중기적으로 상품을 소비했던 소비자들이 그들의 소비를 서비스분야로 확대할 것이라고 보고서 발표 전 말했었다.

 

니케이225 주식평균은 0.5%증가되어 열렸으며 엔화는 9:02에 92.51엔에서 달러당 92.49엔으로 거래되고 있다.

 

지난 2월 일본의 실업률은 2009년 3월이래 가장 낮은 수준인 4.9%에서 변함이 없었으며 Matsuoka는 노동시장이 수출시장이 계속 개선되면서 나아질 것이라고 말했다. 세계 2위의 경제대국인 일본의 디플레이션으로 기업수익과 가계소득이 타격을 받고 있음에도 아시아로부터의 수요를 기반으로 회복세를 유지하고 있다.

 

지난3월 가계와 상인을 상대로 한 민감도는 2007년이래 가장 높은 수준을 기록했다. 어제 발표된 가계조사에서 앞으로 물가가 하락할 것이라고 기대하는 응답자의 비중이 하락한 것을 볼 수 있었다. 디플레이션기대는 사람들로 하여금 그들의 소비를 늦추도록 한다.

 

중화요리전문 일본레스토랑 운영자인 Ohsho Food Service Corp의 동일각 매출은 지난 2월 전년대비 14.9% 증가했다.

 

 

작성자 청년사자

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