2012년 8월 23일 목요일

최대불황에도 폭스바겐은 승승장구, 7월 매출 12% 증가

 

최대불황에도 폭스바겐은 승승장구,

7월 매출 12%증가

VW Brand Sales Climb 12% in July as China Offsets Europe Slump

 

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경기침체 속에서도 유럽 최대 자동차 기업인 폭스바겐의 7월 매출이 중국 수요확대로 12%나 늘어났다고 발표했습니다.

글로벌 경기침체가 계속되는 가운데 같은 업종이라도 여전히 잘 되는 기업이 있는 반면 안 되는 곳은 구조조정으로 기업 존폐를 걱정해야 하는 처지입니다.

경기침체가 지속되면 양극화가 심해지는 건 비단 가계에 국한된 이야기가 아닙니다. 기업 간 양극화는 물론 유럽 내에선 국가간 양극화가 심해질 것이라는 전망을 이미 전해 드린 바 있습니다.

2010. 06 유로 존 국가간 양극화, 결국 심해지나?

피아트나 푸조와는 다르게 꾸준 M&A를 통해 고급브랜드로의 인식전환에 성공하고 꾸준히 해외시장을 개척했던 폭스바겐은 현재 유럽 최대 자동차 그룹인 동시에 컴팩트카부터 고급 스포츠카까지 대부분 자동차를 생산하는 글로벌 거대기업이 되었습니다.

폭스바겐은 7월까지 독일의 저환율 정책 없이도 유럽을 제외한 중국과 미국의 매출이 수십%씩 늘어나고 있는 진정한 수출글로벌기업으로 보시면 되는데 이 불황에 잘 나가고 있는 기업들을 분석해보는 것도 재미있을 듯 합니다.

 


 

VW Brand Sales Climb 12% in July as China Offsets Europe Slump

 

Volkswagen AG (VOW), Europe’s biggest carmaker, said sales at its namesake brand rose 12 percent in July as stronger demand in China made up for a decline in western Europe.

VW-brand deliveries increased to 468,300 cars and sport- utility vehicles from 418,600 autos a year earlier, the Wolfsburg, Germany-based manufacturer said today in a statement. Seven-month sales rose 10 percent to 3.26 million vehicles, accelerating from a 9.5 percent first-half gain.

“The Volkswagen Passenger Cars brand has grown global deliveries further, despite the continued difficult market situation, above all in western Europe,” Christian Klingler, the company’s sales chief, said in the statement.

The VW brand has offset a contraction in western European economies by expanding in the U.S. and China while volume manufacturers that are more dependent on the region, such as PSA Peugeot Citroen (UG) and Fiat SpA (F), eliminate jobs and cut capacity. Car sales in the European Union are forecast to drop 7 percent this year to 12.2 million vehicles, according to the ACEA auto- industry group.

In the first seven months of 2012, VW’s sales in western Europe, excluding Germany, fell 5 percent to 528,200 vehicles. The brand’s deliveries rose 2.5 percent to 361,400 cars and SUVs in its home country in the period.

Demand for VW vehicles in China rose 15 percent to 1.14 million vehicles through July. The brand’s U.S. sales surged 34 percent to 245,700 autos.

A new generation of the Golf hatchback is scheduled to be unveiled on Sept. 4 and enter showrooms in the fourth quarter. The compact accounted for 17 percent of VW-brand sales in 2011.

To contact the reporter on this story: Christian Wuestner in Berlin at cwuestner@bloomberg.net

 


 

VW Brand Sales Climb 12% in July as China Offsets Europe Slump

 

유럽최대 자동차 회사인 폭스바겐은 7월 서유럽의 수요가 감소하는 가운데 중국의 수요가 커지며 폭스바겐 브랜드의 매출이 12% 늘었다고 밝혔다.

관계자는 오늘 폭스바겐 브랜드로의 판매가 전년 418,600대에서 승용과 SUV부문 468,300대로 늘어났다고 밝혔다. 7개월 판매는 10% 늘어난 326만대로써 1분기 9.5%보다 늘어난 것이다.

회사의 판매책임자인 크리스티앙은 폭스바겐의 승용차 브랜드는 시장상황이 어려운 가운데서도 앞으로 세계시장에서 더 많이 성장할 것이라고 말했다.

폭스바겐 브랜드는 푸조 시트로엥이나 피아트 등이 일자리와 생산능력을 줄이는 사이 미국과 중국에 대한 시장을 확대하고 생산능력을 키워 서유럽의 경기침체에 영향을 상쇄하고 있다. EU의 자동차 판매는 올해 7% 하락한 1,220만 대로 줄어들 것이라고 ACEA 자동차 산업 그룹이 말했다.

올 들어 7월까지 폭스바겐의 독일을 제외한 서유럽 판매는 5% 하락한 528,200대였다. 이 기간 독일 내에서의 폭스바겐의 판매는 2.5% 늘어난 361,400대를 기록했다.

중국 내 폭스바겐에 대한 수요는 7월까지 15% 늘어난 114만 대에 이르며 미국에서의 판매는 34% 늘어난 245,700대이다.

골프 해치백의 새로운 세대 모델은 9월 4일 발표될 예정이며 4분기부터 판매가 시작될 것이다. 지난 2011년 폭스바겐브랜드 매출의 17%가 소형자동차였다.

작성자 청년사자

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