2012년 8월 10일 금요일

세계最古 英 조선사 파산, 조선산업은 여전히 공급과잉

 

세계最古 英 조선사 파산,

조선산업은 여전히 공급과잉

World’s Oldest Shipping Company Closes in Industry Slide

 

icFdA3VRi5O81730년에 설립되어 지금까지 영업하던 세계에서 가장 오래된 조선사인 영국의 Stephenson Clarke이 파산했습니다.

이로써 가장 오래된 조선사 순위가 바뀌는 것은 그렇다 치고 글로벌 공급과잉으로 암담한 조선시장의 상황을 보여주는 사례 중 하나입니다.

글로벌 금융위기가 터지며 전세계 물동량이 크게 줄어들자 선박재고가 넘치기 시작한 게 한두 해 이야기가 아닙니다. 이어진 주문취소에도 건조 중이던 선박은 계속해서 시장에 나왔고 중국처럼 경기부양을 위해 조선에 투자한 국가들로 인해 또 공급은 계속되었습니다.

2009. 04 조선산업의 다가오는 빙하기...

2009. 05 中, 해운회사들의 선박매입 움직임, 경기회복 예감?

조선 1, 2위를 다투는 한국의 대기업들이 자꾸 고부가가치 선박시장의 문을 두드리는 이유도 계속해서 어려워지는 시장환경 때문입니다.

그런데 문제는 이번 기사에 소개된 Stephenson Clarke과 같은 중소규모 조선사들이며 향후 수년간 해소되지 않을 공급과잉으로 한국의 많은 조선사들도 위기에 처해 있는 게 사실입니다.

 


 

World’s Oldest Shipping Company Closes in Industry Slide

The world’s oldest shipping company sold its last vessel and is going out of business, according to the liquidator.

Stephenson Clarke Shipping Ltd., started in 1730, has been placed into liquidation, according to a statement from accounting firm Tait Walker. The Newcastle-Upon-Tyne, England- based shipper, which employed nine people, sold off its final vessel in July, according to the statement.

The Baltic Dry Index, a gauge of rates to transport dry- bulk commodities including grains and coal by sea, is down 55 percent this year and on course for a fourth annual slide in five years, data compiled by Bloomberg show. The current slump is “one of the worst experienced for many years,” the shipping company said in the statement.

“News of the closing of Stephenson Clarke clearly shows how challenging the current economic climate is for shipping,” the U.K. Chamber of Shipping said in an e-mailed statement. “Stephenson Clarke was an historic company and longstanding member until recently and we were very sorry to hear this news.”

Contracting Economy

The U.K. shipping industry had 12.6 billion pounds ($19.7 billion) of revenue in 2010, according to the most recent data on the website of the chamber, which speaks for members from P&O Ferries Ltd. to container carrier CMA CGM SA. The country’s economy will shrink 0.15 percent this year, the average of 40 economist estimates compiled by Bloomberg shows.

Stephenson Clarke owned dry-bulk carriers for short-sea voyages, its website shows. It was the world’s oldest shipping company, according to industry newspaper Lloyd’s List, which traces its founding to 1734.

“The size of the company and its small fleet mean that its failure is unlikely to have implications for wider shipping markets,” said Marc Pauchet, a London-based analyst at ACM Shipping Group Plc, the U.K.’s third-largest shipbroker. Still, Stephenson Clarke’s demise is symptomatic of a global surplus of vessels, he said.

To contact the reporter on this story: Isaac Arnsdorf in London at iarnsdorf@bloomberg.net

 


 

World’s Oldest Shipping Company Closes in Industry Slide

 

container_2305071b

세계에서 가장 오래된 조선사가 그들의 마지막 배의 판매 이후 사업을 접기로 했다고 청산인이 말했다.

회계법인인 Tait Walker에 따르면 1730년에 설립된 Stephenson Clarke Shipping Ltd.은 청산상태에 빠졌다. 9명의 근로자만 남은 영국 뉴캐슬에 위치한 이 회사는 지난 7월 마지막 배를 판매했다.

석탄과 곡류를 포함한 벌크 상품운반지수인 The Baltic Dry Index는 올해 55까지 하락했는데 지난 5년간 4년째 하락했다고 블룸버그 자료에 나타났다. 현재의 침체는 수십 년 중 최악의 상황 중 하나라고 회사 관계자가 말했다.

the U.K. Chamber of Shipping관계자는 이메일을 통해 Stephenson Clarke의 파산 소식은 현재 조선업이 얼마나 어려운가를 명확히 보여주는 것이며 Stephenson Clarke은 역사적인 회사이며 최근까지 오랜 기간 우리의 회원사였다. 우리는 이번 소식을 듣고 매우 유감이라고 말했다.

Contracting Economy

영국의 조선업은 지난 2010년에 126억 파운드(197억 불)의 이익을 기록한 것으로 협회기록에 나타나있다.올해 영국경제는 0.15% 줄어들 것이라고 블룸버그가 40명의 이코노미스트를 상대로 한 조사에서 나타났다.

Stephenson Clarke은 단거리 운항을 위한 벌크 운반선들을 보유하고 있다고 웹사이트에 나타나있다. 이로 인해 산업신문인 로이트의 리스트에 따르면 세계에서 가장 오래된 조선사는 1734년에 설립된 회사로 바뀌었다.

영국에서 세 번째로 큰 선박거래사인 ACM 십핑그룹은 회사의 규모와 적은 선박수가 시장을 넓히는 수단으로써 실패요인이라고 할 수는 없지만 Stephenson Clarke의 파산은 전세계의 선박의 공급초과로 인한 것이라고 그는 말했다.

작성자 청년사자

댓글 없음:

댓글 쓰기