2011년 6월 27일 월요일

美 정부와 자동차 3사, 2025년까지 연비 23.7km/l 도달협의

 

美 정부와 자동차 3사,

2025년까지 연비 23.7km/L 도달협의

Ford, GM, Chrysler Asked to Study Fuel Economy Rules of 56.2 MPG

 

 

 

유가가 급격히 오르고 금융위기로 GM 등 메이저 3사가 판매에 어려움을 겪으면서 미국 정부와 메이커들의 최대 화두는 고연비 차량개발이었습니다.

 

 

GM과 크라이슬러가 미 정부의 공적 자금 지원을 받으며 회생방안으로 정부가 요청한 것도 고연비 차량개발에 대한 부분이었고 2025년까지 승용차와 경트럭 평균 연비를 56.2마일/갤런(23.7km/L)까지 끌어올리기 위한 이번 정부와 3대 미국 자동차메이커들 간의 협의도 연장선상에 있는 내용입니다.

 

 

이 과정에서 벌어지는 협의과정이야 어떻든 당장이야 연비 효율성 부문에서 일본 차 등에 크게 뒤진 미국 자동차3사 입장에서 2025년까지 차량의 평균연비를 23km/L수준까지 올린다는 계획이 부담스러울 수 있지만 이미 경쟁사 자동차들이 비슷한 연비 수준을 달성하고 있는 상황에서 자동차의 연비향상은 피할 수 없는 과제입니다.

 

 

도요타가 미국시장 1위로 올라설 당시 자동차에 관한 한 자존심 문제로 인식하는 미국의 일본 차에 대한 견제가 심해질 것이라고 본 이후 도요타의 대규모 리콜 사태가 발생했듯 미국시장에서 비교적 빠른 성장세를 보이는 현대기아차도 품질에 더욱 신경 쓰는 한편 시장견제를 주의해야 할 시기가 오고 있습니다.

 

 

 


 

 

 

Ford, GM, Chrysler Asked to Study Fuel Economy Rules of 56.2 MPG

 

 

dataAutomakers including Ford Motor Co. (F) and Toyota Motor Corp. (7203) that sell vehicles in the U.S. may have to boost car and light truck fuel economy to an average 56.2 miles per gallon by 2025 under a White House proposal presented last week.

 

In separate meetings with Ford, General Motors Co. (GM) and Chrysler Group LLC on June 22, the Obama administration asked the three largest U.S. automakers to analyze the effects of a 56.2 mpg fuel-economy target, two people familiar with the talks said.

 

That represents an improvement of about a 5 percent per year in each company’s fleetwide average fuel economy from 2016 when they are required to have a 35.5 mpg average for vehicles sold in the U.S. The Detroit News reported the administration’s plan yesterday.

 

Republicans including Environmental Protection Agency administrators for every Republican president since Richard Nixon joined other Republicans this week in requesting Obama to write “aggressive” fuel economy standards for 2017 to 2025, the years covered by the rule now being drafted.

 

Increasing fuel economy by the amount proposed could cost at least $2,100 per vehicle, according to a document prepared last year by the EPA and National Highway Traffic Safety Administration, who have said they will publish a proposed rule by Sept. 30. California’s Air Resources Board is also helping write the rule and was represented at this week’s meetings, according to the people familiar with the talks.

 

 

Rigidity of Jello

 

“We continue to work closely with a broad range of stakeholders to develop an important standard that will save families money and keep the jobs of the future here,” Clark Stevens, a White House spokesman, said in an e-mail. “A final decision has not been made, and as we have made clear we plan to propose that standard in September.”

 

Any number being floated now is early in the process, Greg Martin, a spokesman for Detroit-based GM, said in an interview.

 

“There’s a way go to in this process,” said Martin, who said he doesn’t know what the White House said in the meeting. “Any number out there right now has the rigidity of Jello.”

 

Christin Baker, a spokeswoman for Ford, based in Dearborn, Michigan, also declined to comment on this week’s talks.

 

“Our discussions with the administration are ongoing and productive,” she said in an e-mail.

 

Spokeswomen for Chrysler, based in Auburn Hills, Michigan, and the Alliance of Automobile Manufacturers, which represents automakers from around the world, didn’t immediately respond to requests for comment placed outside of regular business hours.

 

Environmental groups including the Natural Resources Defense Council are pushing for a 62 mpg standard by 2025, saying increasing the fuel economy average will help U.S. automakers regain market share they lost to foreign competitors who sold more smaller cars in the U.S.

 

“We’re cautiously optimistic,” NRDC Transportation Program Director Roland Hwang said about the 56.2 mpg proposal in an interview. “That’s a good number as long as there aren’t any loopholes by the automakers” such as making most of the improvements in the later years of the rule, Hwang said.

 

To contact the reporter on this story: Angela Greiling Keane in Washington at agreilingkea@bloomberg.net

To contact the editor responsible for this story: Bernard Kohn at bkohn2@bloomberg.net

 

 



 


 

 

 

Ford, GM, Chrysler Asked to Study Fuel Economy Rules of 56.2 MPG

 

 

포드와 도요타를 포함한 미국에서 차를 판매하고 있는 메이커들이 2025년까지 승용차와 경트럭 연비를 갤런당 56.2마일까지 높일 것이라고 지난주 백악관 설명회에서 밝혔다.

 

포드와 크라이슬러가 함께한 6월 22일 미팅에서 오바마 정부는 미국의 3대 자동차 메이커에게 연비를 56.2마일/갤런까지 늘리도록 요청했다고 두 명의 관계자가 말했다.

 

이 설명회에서는 2016년까지 미국에서 팔리는 자동차의 연비를 평균 35.5마일/갤런으로 늘리도록 요구된 2016년부터 매년 연비를 5%씩 개선하는 내용이 들어 있다. 디트로이트뉴스는 어제 이러한 정부의 계획을 보도했다.

 

리처드 닉슨 이래 모든 공화당 대통령들이 가입했던 EPA 당국자들을 포함한 공화당의원들은 이번 주 오바마 대통령에게 2017년부터 2025년까지 더 강력한 고연비 기준 마련 요구안을 마련했다.

 

EPA와 9월 30일 제안규정을 발간예정인 미국 고속도로교통안전국이 지난해 마련한 자료에 따르면 연비향상에 따라 차량당 적어도 2,100불 이상의 비용을 절감할 수 있다고 밝혔다. 관계자에 따르면 캘리포니아의 ARB도 이번 주 미팅에 참석해 규정작성에 도움을 주었다고 말했다.

 

 

Rigidity of Jello

 

백악관 대변인인 Clark Stevens는 이메일을 통해 우리는 중요한 기준을 발전시키도록 이해관계자들 사이의 이해의 폭을 좁히는 노력을 계속함으로 인해 우리가족들의 돈을 아끼고 미래의 일자리를 유지하도록 할 것이며 최종결정은 아직 만들지 않았지만 9월까지 기준을 만들어낼 계획이라고 말했다.

 

GM의 대변인인 그렉 마틴은 인터뷰를 통해 이런 수치들은 초기진행 과정에서 나타난 것이며 더욱 논의를 진행하고 있으며 그런 수치들을 만들어 나가는 중이라고 말했다.

 

포드의 대변인인 크리스틴 베이커는 이메일을 통해 행정부와 우리의 논의는 생산적으로 진행될 것이라며 말을 아꼈다.

 

크라이슬러와 전세계 자동차 메이커를 대표하는 자동차 제조연합 대변인은 즉답을 피했다.

 

NRDC를 비롯한 환경그룹들은 2025년까지 62마일/갤런을 주장하고 있으며 평균 연비 증가가 미국에서 소형차를 팔고 있는 외국 경쟁자들에게 잃어버린 시장을 다시 찾게 해줄 것이라고 말했다.

 

NRDC TP의 이사인 로렌드 황은 56.2마일/갤런 제안에 대한 인터뷰에서 우리는 조심스럽지만 낙관적으로 보고 있으며 이러한 양호한 수치로의 개선을 통해 자동차회사들의 허점은 없어질 수 있다고 말했다.

작성자 청년사자

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