2012년 9월 6일 목요일

최대 항공운송사 페덱스, 실적악화로 구조조정 돌입과 의미

 

최대 항공운송사 페덱스,

실적악화로 구조조정 돌입과 의미

FedEx Cuts Profit Forecast as Express Sales Slump on Economy

 

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경기침체로 어려움을 겪는 건 중소기업이나 글로벌 기업이나 마찬가지입니다. 세계최대 항공운송전문회사인 페덱스가 경기침체로 인한 국제특송부분 수익 감소로 비용절감을 위해 사업부의 통합 및 고효율 항공기로의 교체 등 구조조정에 나서고 있습니다.

직원에 관한 해고이야기는 없지만, 사업부 통합과정에서 당연히 일자리가 줄어들 예정입니다.

재미있는 게 페덱스는 아래 기사처럼 금융서류부터 의약품까지 온갖 상품이나 물품에 대해 수송하므로 페덱스의 실적은 글로벌 상품이동 및 경제 흐름의 지표로 볼 수도 있습니다.

그런 의미에서 물품수송감소로 실적이 감소한다는 의미는 물류산업이 어렵다는 의미 외에 글로벌 경기가 침체하고 있다는 이야기로 해석도 가능합니다.

 


 

FedEx Cuts Profit Forecast as Express Sales Slump on Economy

 

FedEx Corp. (FDX), operator of the world’s largest cargo airline, said quarterly earnings will fall short of its forecast after a weak global economy damped revenue from express shipments.

Profit for the quarter that ended Aug. 31 will range from $1.37 to $1.43 a share, Memphis, Tennessee-based FedEx said today in a statement. That was less than the June 19 projection of $1.45 to $1.60 a share, and the stock slid 3.5 percent to $84.50 at 5:21 p.m. after regular New York trading.

The cut in profit adds to evidence of how Europe’s economic slump and slowing growth in Asia are dragging on FedEx, which is seeking money-saving efforts such as buyouts for some employees. The company is considered an economic bellwether because it moves goods ranging from financial documents to pharmaceuticals.

“The global economy is weak and it’s impacting their business in the short run,” said Arthur Hatfield, a Raymond James & Associates Inc. analyst in Memphis. “I don’t think there’s anything inherently broken with their business.”

Analysts had predicted adjusted profit in the quarter would be $1.56 a share, based on the average of 23 estimates compiled by Bloomberg. They already had lowered their projections from earlier in the year. The average for the quarter was $1.70 a share prior to FedEx’s outlook statement in June.

Quarterly Report

Profit was $1.46 a share in the year-earlier quarter, FedEx said today. Additional information will be released in a quarterly earnings report on Sept. 18, according to FedEx, which said it hasn’t closed the books on the period.

The slowdown may add urgency to cost-cutting efforts that include a voluntary buyout program and the grounding of some older, less-efficient cargo planes.

Buyouts will be focused on staff employees at FedEx Express and FedEx Services, which operates combined sales, marketing, administrative and technology functions across other businesses. Shea Leordeanu, a spokeswoman, said last month that FedEx hadn’t decided how many workers will need to accept offers and expects to release more details at an Oct. 9-10 investor conference.

In June, FedEx said it was retiring 24 jet freighters and 43 older engines to better match shipping volumes. The company also has said it expects to retire 21 Boeing Co. (BA) 727s this fiscal year. Those planes will be replaced with Boeing 767-300 and 757-200 aircraft that are more fuel efficient and carry lower operating costs, FedEx said.

Express Pullback

Restructuring the express business may remove $200 million to $900 million in costs, Hatfield said in an interview, citing analysts’ estimates.

That pullback is more significant for FedEx’s finances “in the short to medium term” than changes in earnings forecasts because of the economy, said Hatfield, who has a strong buy rating on the shares.

The company said in June that it expected U.S. economic growth of 2.2 percent for the fiscal year that ends May 31, down from a projection of 2.3 percent given in December 2011.

To contact the reporter on this story: Ed Dufner in Dallas at edufner@bloomberg.net; Thomas Black in Dallas at tblack@bloomberg.net

 


 

FedEx Cuts Profit Forecast as Express Sales Slump on Economy

 

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세계최대 항공운송사인 페덱스가 글로벌 경기침체로 그들의 특송으로 인한 이익이 줄면서 그들의 분기 이익이 줄어들 것으로 예상된다고 말했다.

8월말까지 분기 이익은 주당 1.37불에서 1.43불 사이가 될 것이라고 회사가 오늘 발표했다. 6월 19일전까지는 이 이익목표가 주당 1.45에서 1.60불 사이였으며 이 발표 이후 뉴욕시장에서 오후 5시 21분 현재 주가가 3.5% 하락한 84.50불을 기록하고 있다.

이러한 이익감소는 유럽의 경기침체와 아시아의 성장둔화로 인한 것이며 회사는 바이아웃 같은 수단을 통해 비용을 줄이려고 하고 있다. 이 회사는 금융서류부터 의약품까지 다양한 분야의 제품을 운송하기 때문에 이 회사의 실적이 경제의 바로미터 역할을 하고 있다.

Raymond James & Associates Inc의 애널리스트인 아서 하필드는 글로벌경제가 여전히 어렵기 때문에 단기적으로 그들의 사업에 충격을 주고 있지만 그들의 사업이 망가질 정도라고는 생각하지 않는다고 말했다.

블룸버그가 23명의 애널리스트들을 상대로 조사한 평균예측치를 바탕으로 애널들은 예상분기수익이 주당 1.56불이 될 것으로 예측했었다. 그들은 이미 연초에 잡았던 그들의 목표치를 낮추었으며 지난 6월 페덱스의 실적발표 전 예상한 평균 분기수익은 주당 1.70 이었다.

 

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Quarterly Report

페덱스는 지난 분기 주당 1.46불의 이익을 기록했다고 오늘 말했다. 추가적인 분기별 이익 보고서는 9월 18일에 발표될 예정이라고 페덱스가 말했다.

이러한 실적악화로 급하게 비용을 줄이기 위해 자발적 바이아웃 프로그램과 노후 항공기의 폐기 등을 포함한 노력을 할 것으로 보인다.

바이아웃은 페덱스 특송과 페덱스 서비스의 근로자들을 대상으로 이루어질 예정이며 이들의 판매, 마케팅, 행정, 기술부분 전반의 통합운영을 실시하는데 역점을 두고 있다. 지난달 페덱스의 대변인인 Shea는 페덱스는 얼마나 많은 근로자들로 이러한 제안을 받아들이도록 해야 할지 결정하지 못했으며 10월9-10일 열리는 투자자 컨퍼런스에서 더 자세한 내용이 나오길 기대하고 있다고 말했다.

지난 6월 페덱스는 24대의 항공기를 운항정지하고 43개의 노후 엔진에 대해 개선했다. 회사는 또한 21대의 보잉 727항공기가 올해 수명을 다할 것이라고 말했다. 이러한 비행기들은 향후 좀더 연료효율이 좋고 운항비용이 적게 드는 보잉 767-300이나 757-200으로 대체될 것이라고 말했다.

Express Pullback

하필드는 애널리스트의 예측을 인용해 이러한 구조조정으로 특송사업에서 향후 2억에서 9억불까지 비용을 줄일 수 있을 것이라고 인터뷰했다.

Raymond James & Associates Inc는 지난 6월 미국의 경제성장률이 올 회계연도 말인 내년 3월 31일까지 2.2%라고 예측했는데 이는 2011년 12월 목표했던 2.3%보다 낮아진 것이다.

작성자 청년사자

 

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건강간식 웅치 대산올벼쌀

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