2011년 7월 21일 목요일

英 6월 소비자만족도 큰 폭 하락, 인플레로 가계소비 감소

 

英 6월 소비자만족도 큰 폭 하락,

인플레로 가계소비 감소

U.K. Consumer Confidence Falls as Outlook for Economy Darkens

 

 

 

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지난달 영국왕실의 결혼 등으로 잠시 반짝했던 영국의 소비자만족지수가 6월 들어 다시 큰 폭으로 하락하고 있습니다.

 

 

언스트 앤 영은 2011년 영국의 경제성장을 1.8%에서 1.4%로 낮추었고 가계구매에 대한 지수들도 각각 하락했습니다.

 

 

표면적인 이유야 재정지출 삭감우려와 유럽의 부채위기에 대한 불안 등이겠지만,

이미 인플레이션이 임금상승률보다 높은 영국 국민들이 소비지출을 줄이고 있다는 게 가장 중요한 요인이라 하겠습니다.

 

 

물가상승률이 임금상승률을 넘어선 건 비단 영국뿐 아니라 우리에게도 해당되는 일입니다.

 

 

경제엔 양면성이 존재한다고 항상 이야기 했지만 임금인상억제와 구조조정이 계속되면 기업엔 잠시 도움이 되겠지만,

 

결국 가계 소비가 늘지 않으면 기업매출이 줄고 내수도 회복될 수 없기 때문에 정부가 앞장서 임금상승을 무조건 억제하는 분위기로 몰고 가는 것은 문제가 있습니다.

운영의 묘가 필요한 부분이죠.

 

 

 


 

 

 

U.K. Consumer Confidence Falls as Outlook for Economy Darkens

 

 

U.K. consumer confidence fell in June as Britons grew more pessimistic about the outlook for the economy and spending, Nationwide Building Society said.

 

An index of sentiment declined 4 points to 51 from May, when it rose because of a boost from an extra public holiday for the royal wedding and warm weather, the customer-owned lender said in an e-mailed report today.

 

“Confidence returned to a more subdued level in June as the index again failed to build any sustained momentum to lift it from its current low level,” Mark Saddleton, head of economic and market analysis at Swindon, England-based Nationwide, said in the report. “It is unlikely that we will see a significant change in confidence while the recovery struggles to develop momentum.”

 

U.K. inflation is outpacing wage growth, squeezing consumers whose confidence is being undermined by concerns about the government’s budget cuts. Ernst & Young LLP’s Item Club cut its forecast for 2011 U.K. economic growth this week to 1.4 percent from 1.8 percent as Europe’s debt crisis and weak consumer spending weigh on the recovery.

 

A gauge of whether Britons think it is a good time to buy household goods or major purchases such as a car or a home fell 6 points to 74 in June, Nationwide said. An index of expectations for the economy in six months’ time dropped 7 points to 70.

 

Today’s report showed that Britons became less pessimistic about the housing market last month. They expect the value of their home will remain unchanged over the next six months, compared with a prediction of a 0.2 percent decline in May.

 

Nationwide questioned 1,000 people for the survey between May 23 and June 26.

 

To contact the reporter on this story: Scott Hamilton in London at shamilton8@bloomberg.net

To contact the editor responsible for this story: Craig Stirling at cstirling1@bloomberg.net

 

 

 


 

 

 

U.K. Consumer Confidence Falls as Outlook for Economy Darkens

 

 

Shopping160Nationwide Building Society는 지난 6월 영국 소비자만족지수가 소비지출과 경제에 대한 부정적인 시선이 확대되면서 하락했다고 말했다.

 

이 만족도 지수는 지난 5월 따뜻한 날씨와 왕가의 결혼식으로 인한 특별 연휴 등으로 인해 상승했으나 6월엔 4포인트 하락한 51로 하락했다고 오늘 말했다.

 

회사의 시장과 경제분야 애널리스트인 마크 세들턴은 6월의 지수가 하락한 것은 현재의 낮은 수준을 끌어올릴만한 모멘텀을 지속할만한 것을 만들어 내는데 다시 실패했기 때문이며 경제회복을 위해 노력하고 있지만 지수에 변화를 줄만한 중대한 변화를 볼 수 있을 것 같지 않다고 말했다.

 

영국의 인플레이션은 임금상승률을 앞서고 있으며 이로 인해 소비지출이 줄고 만족지수는 정부의 재정삭감우려로 인해 하락하고 있다. 언스트 앤 영의 IC는 2011년 영국경제성장률을 1.8%에서 1.4%로 낮췄는데 영국의 부채위기와 소비지출 약화가 회복에 부담이 될 것이란 예상 때문이다.

 

영국인들이 지금이 물건이나 자동차나 주택 같은 내구재의 구매에 좋은 시기라고 생각하는 것에 대한 지수는 6월에 6포인트 하락한 74였다고 회사는 말했다. 영국경제에 대한 기대지수는 6개월간 7하락한 70까지 하락했다.

 

오늘 보고서에서는 영국인들이 지난달 주택시장에 대해서는 덜 부정적이 되었다는 사실도 보여준다. 그들은 그들의 주택가치가 향후 6개월간은 변함없이 유지될 것이라고 기대하고 있는데 지난 5월에는 0.2%하락할 것으로 예측했었다.

 

회사는 5월 23일부터 6월 26일까지 1,000명의 사람들을 대상으로 조사를 실시했다.

작성자 청년사자

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