2012년 3월 6일 화요일

GM, 시보레 볼트 5주간 판매중단. 높은 가격이 판매 걸림돌

 

GM, 시보레 볼트 5주간 판매중단.

높은 가격이 판매 걸림돌

GM Will Stop Making Volt Plug-in for 5 Weeks

 

 

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GM이 전기플러그인 자동차로서 비장하게 출시한 시보레 볼트가 높은 가격 등으로 올 미국 내 45,000대 판매에 턱없이 모자란 판매를 기록할 것이며 과잉공급 상황에 직면해 3월 말부터 5주간 생산중단에 들어간다는 소식입니다.

 

각종 비용을 제외하고 약 39천불부터 시작하는 볼트의 가격은 여타 하이브리드 차량에 비해 매우 고가인 게 사실입니다.

 

높은 유가를 잡지 못하고 고연비 자동차 구매만 독려하고 있다는 비난을 받기도 하는 오바마 행정부 입장에서 고연비 자동차에 대한 지원은 사실 금융위기 이후 기름 먹는 하마라고 인식되던 GM 등 미국의 자동차 기업을 살아남게 하기 위한 고육책이었습니다.

고효율 자동차 개발은 긴급자금 지원의 조건 중 하나였죠.

 

갈길 바쁜 오바마 행정부로서는 고유가 속에서 속수무책인 상황에서 고효율 자동차의 높은 가격으로 인한 수요부진으로 더 욕먹을 가능성이 큽니다.

전 세계적으로 하이브리드 자동차 기술이 발전하고 있지만, 과도기적 기술의 특징이 많아 메인스트림으로 자리 잡을 수 있을지는 의문입니다.

 

 


 

 

GM Will Stop Making Volt Plug-in for 5 Weeks

 

General Motors Co. (GM), missing sales goals for the Chevrolet Volt plug-in hybrid, plans to halt production of the sedan for five weeks beginning later this month rather than discount the high-technology cars.

GM will stop making Volts at its Detroit-Hamtramck assembly plant from March 19 until April 23, Chris Lee, a company spokesman, said in an e-mail March 2. The factory had ramped up to full-speed production Feb. 6 after the New Year’s shutdown.

While sales of the Volt in February more than tripled from a year earlier to 1,023, the rate is below what’s needed to meet Chief Executive Officer Dan Akerson’s goal of 45,000 deliveries in the U.S. this year. GM missed its target of 10,000 Volt sales last year, finishing 2011 with 7,671 deliveries.

“This move is to keep proper inventory levels,” Lee said in the e-mail.

GM executives have said publicity surrounding a two- month federal investigation into the safety of the Volt following a fire publicly revealed in November had hurt the car’s sales. The National Highway Traffic Safety Administration said in January that the Volt poses no more fire risk than other cars.

“Although we loaded the Volt with state-of-the-art safety features, we did not engineer the Volt to be a political punching bag,” Akerson said during a Congressional hearing on Volt in January. “And that, sadly, is what the Volt has become.”

GM Share

GM shares have gained 30 percent this year through March 2, after falling 45 percent in 2011. The company surpassed Toyota Motor Corp. (7203) as the world’s largest automaker last year when it earned a record $9.19 billion.

The U.S. Treasury Department sold 28 percent of GM in its November 2010 initial public offering and still holds 32 percent of the automaker’s shares, acquired as part of the Obama administration’s $50 billion bailout. The U.S. wants to sell for at least the $33 a share IPO price, people familiar with the matter have said.

GM sold 1,626 Volts through the first two months of the year in the U.S. Detroit-based GM planned to make 60,000 Volts this year for worldwide distribution, with three-quarters of them earmarked for the U.S. market.

Akerson promised in January that GM would “match production with demand.”

The model, rated by the U.S. Environmental Protection Agency as getting the equivalent of 94 miles (151 kilometers) per gallon of gasoline, starts at $39,195, excluding destination charges, and qualifies for a $7,500 U.S. tax credit.

Insufficient Demand

“The fact that GM is now facing an oversupply of Volts suggests that consumer demand is just not that strong for these vehicles,” said Lacey Plache, chief economist for auto-research website Edmunds.com.

“The price premium on the Volt just doesn’t make economic sense for the average consumer when there are so many fuel-efficient gasoline-powered cars available, typically for thousands of dollars less,” she said in an e-mail.

News that GM planned to reduce Volt production resulted in further criticism about the vehicle.

“Even as gas prices continue to climb, President Obama’s attempt to manipulate the free market and force consumers into purchasing electric vehicles like the GM Volt has failed despite the use of taxpayer dollars to prop up production,” U.S. Representative Darrell Issa, the California Republican chairman of the House Oversight and Government Reform Committee, said in a statement.

To contact the reporter on this story: Tim Higgins in Detroit at thiggins21@bloomberg.net

 

 


 

 

GM Will Stop Making Volt Plug-in for 5 Weeks

 

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판매목표를 채우지 못하고 있는 시보레 볼트 플러그인 하이브리드 차량을 생산하고 있는 GM이 이달 말부터 이 자동차의 생산을 5주간 멈출 것인데 이는 하이테크자동차를 할인해서 파는 것보다는 낫다는 판단에서다

GM의 대변인인 크리스리는 GM이 3월 19일부터 4월 23일까지 볼트의 조립공장을 멈출 것이라고 3월 2일 이메일을 통해 밝혔다. 이 공장은 지난 연초 휴업 이후 2월 6일까지 공장가동을 최대로 끌어올려왔다.

지난 2월 볼트의 판매가 연초대비 3배 이상 늘어난 1,023대까지 팔렸지만 이 수치는 ceo인 댄 애커슨이 세운 올해 미국에서의 판매 목표치인 45,000대에 크게 못 미치는 수치이다. 지난해 GM은 판매 목표량 10,000대를 채우지 못했으며 2011년 말까지 7,671대를 판매하는데 그쳤다.

대변인은 이메일을 통해 이런 조치는 적정재고를 유지하기 위한 것이라고 밝혔다.

GM의 경영진들은 지난 11월 볼트의 차량안전에 대한 연방 조사를 통해 차량 판매에 타격을 입었다고 말했다. 미국 고속도로안전청은 지난 1월 볼트가 다른 차들보다 화재위험에 많이 노출되지 않았다고 말했다.

애커슨은 지난 1월 볼트에 대한 청문회에 출석해 볼트가 안전과 관련해 말이 많지만 우리는 엔지니어들로 하여금 볼트가 정치적 표적이 되지 않도록 했으며 볼트가 그런 취급을 받는 것이 슬프다고 말했다.

GM Share

GM의 주가는 2011년 45% 하락한 데 이어 올해 3월2일까지 30% 상승했다. 회사는 올해 91.9억불을 벌어들여 지난해 세계최대 자동차 메이커였던 도요타를 앞질렀다.

미국 재무부는 2010년 11월에 공매를 통해 GM의 지분 28%를 팔았으나 여전히 32%의 지분을 가지고 있는데 이것은 오바마 정부의 500억불 긴급자금지원의 일부이다. 미국정부는 적어도 주당 33불로 팔기를 원한다고 관계자가 말했다.

GM은 올해 첫 두 달까지 1,626대의 볼트를 판매했는데 올해 6만대를 생산해 전 세계에 판매할 계획이다.

애커슨은 지난 1월 GM은 수요에 맞춰 생산할 것이라고 약속한 바 있다.

시보레 볼트 모델은 미국 EPA에 의해 가솔린 1갤런당 151킬로미터를 가는 것으로 측정되어 각종 비용을 제외하고 39,195불부터 가격이 시작된다.

Insufficient Demand

자동차 리서치 웹사이트인 Edmunds.com의 이코노미스트인 레슬리 플래쳐는 GM은 지금 수요부족으로 볼트의 과잉공급상황에 직면해 있는게 사실이며 볼트의 가격경쟁력은 평균적인 소비자들에게 경제적인 구매이유를 제공해 주지 못하고 있다. 많은 높은 연료효율을 가진 자동차들이 일반적으로 수천 달러씩 저렴한 상황이라고 이메일로 말했다.

GM이 볼트의 생산을 감소시킬 것이라는 소식은 향후 자동차에 대한 비관론을 키우는 소식이다.

캘리포니아 정부개혁과 감시 위원회 공화당의장인 데럴은 연료가격이 계속 올라가고 있음에도 불구하고 오바마 대통령은 자유시장에 대해 조작을 가하고 있으며 소비자들로 하여금 볼트와 같은 전기차를 구매하도록 압력을 넣고 있는데 세금을 사용해 생산을 늘리도록 하고 있음에도 불구하고 이러한 시도가 실패하고 있다고 말했다.

작성자 청년사자

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